Report - Rofan 27.12.2017

Letos jsme se poprvé vydali na povánoční krátkou dovolenou do Rakouska. Jeli jsme s přáteli dle jejich výběru k jezeru Achensee do městečka Maurach am Achensee.

Vzdálenost z Prahy je 490 km a trvá cca 5 hodin, z Brna je 585 km a 5:45 hodiny. Naše cesta vedla přes Prahu a na cestě nás zdržel hustý povánoční provoz, jakmile jsme najeli na dálnici A9 na Mnichov. Nesilnější provoz byl na mnichovském dálničním obchvatu a na některých dálničních kříženích.

Jak již název napovídá, Maurach leží na břehu krásného horského jezera Achensee, kde je spousta sportovního využití. Ve městečku je velice dobré zázemí, několik restaurací, obchod SPAR, MPREIS, obchod s místními specialitami a suvenýry.

Okolí jezera je opravdu malebné, obklopené horami. Maurach je dobrým výchozím bodem pro lyžování ve středisku Rofan a s krátkou dojezdovou vzdáleností do Pertisau. Ubytování jsme měli v Appartments Achensee, které můžu doporučit rodinám s dětmi, neboť je v suterénu dětská herna a na pozemku u domu dětské hřiště. My jsme cestovali s rok a třičtvrtě starou dcerou a naši přátelé s 4,5 a 1,5 roku starými dětmi. Všichni byli velice spokojení :)

První den jsme vyrazili na lyžování na Rofan. Přestože nás od lanovky dělilo pouhých 750 m, jeli jsme s dětmi autem. U lanovky je bezplatné parkoviště. Denní permanentka stojí 30,50 EUR. Lanovka na Rofan je jedna velká kabina pro velkou skupinu lidí. Pojmula nás se dvěma vozíky Chariot (Thule) a ještě spoustu dalších lyžařů.

Nahoře se nám otevřela nádherná panoramata s výhledem na hory a dolů na jezero. Středisko Rofan, ale i Pertisau, bych doporučil hlavně pro rodiny s dětmi. Jedná se o velice malá střediska, nicméně měla něco do sebe.

Nahoře na Rofanu jsou dvě sedačky. Jedna je opravdu velice krátká, kde lyžovaly lyžařské školy. Druhá sedačka nabízí celkem příjemnou, středně dlouhou červenou sjezdovku. Další, černá sjezdovka, nám také seděla, neboť zde nebylo ani živáčka.

Strávili jsme zde celý den, někdo na lyžích, někdo hraním s dětmi ve sněhu. Na oběd jsme zašli do Erfurter Hütte, kde měli obědové menu za přijatelné peníze. Špagety, špecle i polévka byly opravdu moc dobré. A pšeničné pivo k tomu :-).

Když se schylovalo k večeru, naskládal jsem rodinu do lanovky a sám jsem na lyžích až dolů do městečka ke spodní stanici lanovky. Jednalo se o lesní cestu a sjezd byl pohodový.

Druhý den jsme se probudili do zasněženého rána a sněhu stále přibývalo. Rozhodli jsme se užít si sněhu s dětmi. Dopoledne jsme stavěli sněhuláky na pozemku u apartmánu a poté se vypravili na procházku do 5 km vzdáleného Pertisau. Dalo se jít po cyklostezce pěšky nebo, jak udělali naši kamarádi, na běžkách po upravené stopě.

V Pertisau je další lyžařské středisko, které popíši v dalším odstavci. V cíli jsme poobědvali v Gasthof Klara. Měli polední menu i standardní nabídku, nicméně jídlo bylo pouze průměrné. Cestou zpět jsme se ještě zastavili v Gasthof St. Hubertus, kde pravděpodobně vařili lépe. Ochutnali jsme pouze obložený talíř a zákusek, což mohu doporučit.

Třetí den bylo krásné mrazivé slunečné počasí. Bylo tedy čas opět vyrazit na lyže. Po ranním balení jsem vyrazili autem do nedalekého Pertisau. Dole pod lanovkou je dostatečně velké, placené parkoviště. Za celodenní parkování jsme zaplatili 3 EUR a za celodenní permanentku 28 EUR.

Zdejší lanovka je tvořena pěti spojenými kabinkami, viz foto níže. Ve stejný okamžik vyjíždí jedna „pětka“ zespodu nahoru a druhá „pětka“ shora dolů. Do kabiny se nám opět pohodlně vešel nás Thule vozík. Nahoře jsme rozložili rodinný tábor u „Alpengasthaus Karwendel“, viz další foto níže. Venku bylo zasněžené dětské hřiště, na kterém si užívali naši nejmenší. Houpačky a skluzavka je velice uspokojily a my se průběžně střídali v lyžování.

Zdejší středisko tvořily tři pomy, z nichž jedna mi připadala pouze jako přibližovák zpět k lanovce a restauraci, druhá disponovala krátkou modrou sjezdovkou připomínající pláň pro naprosté začátečníky. Třetí obsluhovala ucházející červenomodrou sjezdovku uspokojivé délky.

Nicméně pro lyžaře, kteří se vyžívají ve velkých střediscích, bych jej nedoporučil.

Bylo možné také sjet na lyžích až k dolní stanici kabinky, ale jednalo se o vyhlídkovou jízdu po lesní cestě. Kolem poledne jsme poobědvali uvnitř zmíněné restaurace, která praskala ve švech.  Fronta na jídlo ale nakonec ubývala rychleji, než jsem čekal. Mezitím se uvolnil stůl a my nakonec pohodlně poobědvali. Jídlo bylo v pořádku, ale nejlepší byl svařák.

Odpoledne se sněhové podmínky nijak výrazně nezměnily a tak den na sluníčku příjemně plynul. Navečer jsme vše sbalili, sjeli lanovkou dolů a autem se vrátili do Maurachu.

Kdybych měl porovnat obě střediska tak v Rofanu je lepší lyžování a více restaurací. Naopak v Pertisau bylo pro nás velké plus dětské hřiště. Nicméně se jednalo o malá střediska a osobně raději preferuji více lyžařských možností. Spíše než v zimě sem opět vyrazíme v létě. V tuto roční dobu zde jezdí po jezeře výletní loď, je zde řada cyklostezek a malebných turistických stezek. V Pertisau je na jezeře vodní „zábavní park“ a pláže ke koupání jsou v každém městě u jezera.

Testovací jezdec Michal Brendl

Panu Brendlovi moc děkujeme za report, za který od nás dostal skipas do střediska Rofan ZDARMA.

CHCETE SE TAKÉ STÁT  NAŠÍM TESTOVACÍM JEZDCEM A DOSTAT SKIPAS ZDARMA?? NEVÁHEJTE SE REGISTROVAT